Florise adviseert over, realiseert en implementeert marketing- en communicatieoplossingen die positieve veranderingen brengen voor het merk.
|
Strategie
Strategisch marketing- en communicatieadvies vormt de solide basis voor iedere creatieve oplossing. Ik doorgrond, samen met mijn opdrachtgevers volgens een vastgesteld stappenplan wat het merk nu ècht uniek maakt en welke specifieke kenmerken zichtbaar moeten worden.
Bij aanvang van de samenwerking ga ik in één of meerdere strategische sessie(s) het gesprek aan waarin de behoefte helder wordt. De opdrachtgever vertelt over de organisatie, waarbij organisatiestrategie en –concept belangrijk zijn, en de externe omgeving waarin de organisatie opereert.
In hetzelfde gesprek ga ik in op de merkidentiteit; het DNA van de organisatie. Samen met mijn opdrachtgever bepaal ik de missie, visie en kernwaarden. We bespreken wat de wensen en behoefte van de doelgroepen zijn en wat de belofte van de organisatie is ten aanzien van die doelgroepen.
In een terugkoppeling leg ik de basis voor de marketingstrategie en de boodschappen, afgestemd op de doelgroepen. Deze maken we samen definitief, voordat we een vervolgstap zetten. |
|
|
Concept, design en content
Een creatieve strategie buig ik, samen met een creatief team, om tot strategische creativiteit voor identiteit en communicatie.
We starten met het ontwikkelen van een communicatieconcept. Dat trechtert alle unieke punten van het merk en zet deze om in een onderscheidend verhaal in vorm en beeld. Effectieve concepten moeten herkenbaar zijn en betekenis geven aan “waarom” je iets doet.
Passend bij dit concept ontwikkelen we een copyplatform. Dit is het inhoudelijk kompas voor de toekomst en het vertrekpunt voor alle communicatie waarbij ook de schrijfstijl wordt meegenomen.
Nu kunnen we starten met het ontwerpen van een identiteit (huisstijl) en communicatiemiddelen welke naadloos aansluiten op de marketingstrategie in zowel vorm als kleur. Waarin de kernwaarden de basis vormen en zorgen voor de herkenning die gezocht wordt met de winnende propositie (het why – how – what).
Ik stel mij samen met een creatief team verantwoordelijk voor ontwerp, dtp, tekst, fotografie, illustratie, beeldselectie en –bewerking, drukwerk van offline communicatiemiddelen. Ik werk ook samen met online experts voor het ontwikkelen van onder andere websites, intranet en digitale email nieuwsbrieven. Waarbij we een enkel communicatie middel ontwikkelen èn geïntegreerde communicatiecampagnes. |
|
|
Projectmanagement
Ik breng de juiste mensen bij elkaar. Florise beschikt over een stevig netwerk van creatieven en (online) producenten. Waarbij ik voor iedere vraag een uniek team met specifieke kennis samenstellen en ik, naast adviseur strategie en concept, optreedt als projectmanager. Waarbij ik zorg dat alle vraagstukken met betrekking tot marketing en communicatie ook daadwerkelijk uitgevoerd worden. Denk daarbij aan het implementeren van communicatiecampagnes, bijhouden van websites en social media, persvoorlichting, enzovoort. |
|
|
Interim management
Door jarenlange werkervaring binnen het marketing- en communicatievak èn een Academische opleiding Communicatie- en Informatiewetenschappen ben ik breed inzetbaar voor interim-opdrachten. Als strategisch marketing communicatie adviseur, maar ook als projectmanager binnen zowel Profit als Non-Profit organisaties.
Kijk onder mijn Portfolio voor meer informatie over mijn ervaring.
|